adiey & fifiey

adiey & fifiey

Monday, November 8, 2010

hmm???

  "sayang...sayang...sayang..sayang????"..aku trus memanggil,tp tiada jawapan..habis aku mencarinya di merata tempat.di dalam bilik,ruang tamu,bilik air,bawah meja..tp tetap xjumpa..aku rungsing..biasanya bini aku xpernah mcm ni.kalo dia thu je aku nk balik,awl2 lg dia dah tggu aku di hadapan pintu umh.aku cuba plak menelefon,ttp syp.."aahh...xleh jd ni"..kataku lg..risau la jugak kot2 tjd pape ke..yela..sape yg xsyg bini ooiiii...aku bhenti rehat skejap bersama2 kit kat...da tinggal separuh da..aku smbung mncari balik,habis jiran2 aku tny,mak ayah,nenek,sdare,spupu spapat,diorg bg jwpn sm,tiada.aduhhhh..cmne ni..aku rs cm nk report kt balai raye je.tp xpe,aku cool lg..smpai  waktu maghrib,aku rs lain macam,ada bunyi yg xprnah aku dgr sblum ni di belakang rumah aku,,sgt menakutkn..org tua pesan waktu2 mghrib cmni byk benda2 bkeliaran..aku berani kan diri,dgn rs takut2 brani,aku plahan2 mhampiri pintu dpur tempat isteriku biasa keluar rumah mnjemur kain..bile aku buka pintu suara itu mkin kuat.aku mkin kecut,tp aku branikan jgk,mne la tau ad org buang bayi ke ape ke..aku hampiri rak sidaian..aku tkejut bila mlihat satu lembaga meronta2..da bpeluh hbis da tbuh ni..smua ayt aku baca siap doa mkn lg.aku hampiri lembaga tersebut yg mnutup mukanya dgn slimut yg pernah aku nampak sebelum ni.smbil itu juga tanganku terketar2 hndak mbuka bungkusan itu...hbis dibuka,alangkah terkejutnye aku..rupe2nye makhluk pelik yg aku takutkan td bini aku sendiri..mse 2 nk gelak pun ada gak..aku sound kt bini aku"org lain pun jemur kain jugak,tp takla sampai dengan diri sendri tersangkut kat ampaian.kah..kah,,kah"aku mhabiskan sisa gelakku..bini aku da merah padam mukanya,smbil menangis dia trus blari msuk dlm umh....  aduhai bini aku ni...sejak itu bini aku smakin berhati2 dlm mlakukan kerja2 umh..sekian,wassalam...

No comments:

Post a Comment