adiey & fifiey

adiey & fifiey

Thursday, November 11, 2010

     Hokaeylah..beralih kepada cerita yg lebih serius sikit...

Perjalanan kisah cintaku bermula sejak aku kcik lg..mse tu dalam tahun 90an..familiku berpindah ke rumah baru kat taman sri tanjung..msih kat bumi ni lg la
.mase memula pindah tu aku berkenan sangat kt anak jiran depan umah yg kami pindah ni..budak tu cute sgt.mmg mase kcik msti org ingat cinta monkey kn???tp silap tu..aku cinta org lg..belum sampai tahap monkey..kalo monkey mmg dah sah sah aku bergayut je sepanjang mase kn???
   Berbalik pada cerita td,mmg perasaanku lain mcm sgt kt budak ni..muka dia comey sgt..adik2 aku kate muka budak tu ada iras2 muka aku..hmmmm...ye ke ek?kecik2 lg aku da pasang niat nk ngorat budak 2.aku tak kire org nk kate aku ni budak2 lg ke,apa ke..yg penting mmg aku nk kenal sgt dgn budak cute tu...dua hari lepas pindah,aku mula berkawan dgn adik kpada budak tu...da jd teman sepermainan.aku tnye adik budak tu sape budak pompuan yg comey tu?adik dia jwb.."oh..itu kakak aku,nama dia sopiah.."Sopiah???hmm..comey nama tu mcm tuan punye badan gak.
 Bermula pada hari tu aku asyik trbayang je kat Sopiah ni..mak aku pun da naik heran nape anak dia ni asyik berangan je..hehehe..keesokan harinye sedang aku bermain depan rumah,aku ternampak Sopiah kuar dari rumah dia,nak main beskal.aku cuma peratikan je dr jauh.mana la tahu dia nak gi main dgn kawan2 dia ke,xsyok r aku nk tegur.lama-lama aku tngok dia main beskal sorg2 je keliling taman ni..aku pun apa lg trus cilok beskal adik aku dan beranikan diri pergi join Sopiah.
  Mase tu Sopiah berenti tepi sungai jap,mungkin sebab penat kot..sampai je kat dia,dia tgok aku smcm jer mcm tkjut.aku pn usha r."awok name mende?"(bahasa ganu,sb watak2 dalm citer ni sumenye dr ganu)"name saye Sopiah,tp org panggil fifi je"balasnya.dia balas tnya balik"awok pulok name menda?".aku jawab r"name saye angoh,name betul saye adi.jong kite  maing beskal same2 nok dok?"..hehe,ada respon.kami pun pergila men beskal sama2.sejak drpd tu kitorg bkwn mkin rapat sgt mcm budak kecik sedang berkapel..padahal mmg aku niat nk kapel pun dengan dia..kami selalu menghabiskan masa bermain bersama..tp kwn2,adik2 dia dan adik2 aku join jugakla...

  Hmmm...xsedar hari2 berlalu begitu pantas,masing2 semakin meningkat remaja..termasukla kami watak2 penting..setiap org bru wujud perasaan malu.seperti aku dan dia..da mkin jarang berjumpa.seperti tiada apa2 yang prnah berlaku sblum ni..tp aku msih terigtkan dia.setiap telatahnya semasa kcil smpai ke perenggan ni ditulis..semasa Sopiah telah menginjak ke sekolah menengah,dia telah bertukar ke sebuah bestari,msih lg dalam daerah ini dan msih lg di bumi..sejak dari itulah hubungan kami terputus..
    Setelah lama dibiarkan hubungan ini,aku xfikir ini bukan penamatnya dan ini juga bukan perasaan cinta mokey kerana aku tahu perasaan aku msih ada terhadapnya.Selalu juga bila dia balik,aku intai2 di balik tingkap mne la tahu dia ada kuar ke,bleh gak nk tgur..tp tidak..dia lbih suka duk dlm umah..huhuhu..sdihnyer aku..apa nk buat..mungkin dia da lupa semua kenangan2 tu kot fikirku.Aku cuba gak nk lupakan dia tp langsung xdpt.Perkara ni tak boleh dibiarkan,aku igin mencuba menyambung kembali hubungan yg putus,hinggalah suatu hari adik nya bgtahu yg Sopiah da pakai telefon bimbit,kebetulan itu juga aku pun da blaja pakai dan bjinak2 dgn benda2 teknologi nih.Tanpa berlengah2 aku mndapatkan no telefon bimbit Sopiah drpd adiknya.Kalau tak silap aku masa ni Sopiah da berada di tingkatan 3..(bersambung nanti di bahagian kedua ye..da ngantuk plak rase.tggu....)

 

No comments:

Post a Comment