adiey & fifiey

adiey & fifiey

Monday, November 15, 2010

sambungan dr episod 124..tp belum habis lg..huhu

   Bile aku da dpt no tepon Sopiah,mlm tu jgk aku miscol dia dan hantar msj...tkot2 gak pd mulenye.Mklumla dia msih di asrama lg mse tu.Tak disamgka2 dia reply msj aku tnye aku ni sape,mule2 aku xnk r bgtau name aku..sj nk kacau2 kn.Pastu bila dia desak,aku pn bgtau la sape aku..hihihi..hepinye aku ble lame terputus hubungan passtu tibe2 plak dapat contact balik di zaman teknologi nih.Bermula dr saat itulah kami saling bermesej dan bergayut2.Tp dia tak tau lg niat sebenar aku adalah untuk menyambung cinta lama kembali.Kitorg pn da mule berkawan,tp lbih rapat...kirenye sampai jd tempat luahan perasaan dan sume skali la.
   Setelah lama berkawan aku  rasa teringin sangat nk luahkan apa yang terpendam sekian lama dalam hati ini,tp tak kesampaian apabila aku dapat tahu bahawa dia dah ada seseorg..agak kecewa r..tp aku cover,tak nak dia syak pape..aku fikir positif,aku yakin dia akan jd milikku juga akhir nanti..insyaAllah.Adalah suatu hari tu semasa kami bergayut,dia cakap kt aku yg hubungan dia dengan seorg tu xbrape nak ok..dlm hatiku sampai xterkata..hepinye..hehehe..ni la masenye untuk aku..tp aku xleh gelojoh,nt ape plak dia kata k..xbez r..aku pun pujuk r dia,bg kate2 semangat dan apa yg terdaya..
   Beberapa hari lepas tu aku dapat satu kekuatan luar biasa untuk memberitahu niatku,aku katakan padanya sama ada sudikah kalau dia jd awek aku..fuhh..tak sangka selancar itu aku berkata2 sb aku ni agak pemalu & segan sikit2(hmm..bleh caye ker)huhu..dia agak terkejut r bile aku tanya mcm tu,tp aku cakap r kt dia,jgn r buat keputusan terus,aku suruh dia fikir dulu..tp mcm aku katakan td aku yakin mesti jawapan dia setujunye..tak brape lama lepas hari tu,aku terima jawapan yg sgt9 aku tunggu selama ini & membuatkan aku betul2 teruja.jawapan dia setuju!!!ya Allah,bersyukur sgt2 rasanya...aku seperti di awan awangan antara percaya dan tidak dengan jawapannya..akhirnya aku akui bahawa insan yang amat2 aku menaruh hati selama ini menjadi teman hidup aku.Bagaikan terlepas segala bebanan yang ku pikul,ringan tubuhku...
      Bermula hari bertuah itu,hidup kami seperti pasangan yg lain,penuh dengan gelak tawa gembira..aku ingatkan panas sampai esok,rupanya ribut petir dipetang hari,rasa seperti terkena renjatan elektrik bila dia mintak putuskan hubungan ni..katanya dia celaru sama ada nak pilih aku ataupun yg sorg lagi.mulutku terkunci rapat..pada masa tu aku terfikir perempuan ni semuanya sama,suka mempermainkan perasaan..luruh jantung ni wa cakap lu..aku dengan berfikiran kurang terbuka terpaksa meleoaskan dia,yela takkan kita nak paksa orang sayang kat kita,mane nak hepi mcm tu,aku cuma fikir mungkin dia dah ada yang lebih baik dari aku kot..takpelah,aku bagi peluang kepadanya untuk berfikir yang terbaik.Walaupun berat hati,tapi aku yakin semacam je yang dia msih ada hati dan perasaan padaku sb tengok dari gaya dia bercakap pun macam agak berat dia nak lepaskan aku..bagiku mungki ini ada hikmah disebaliknya.
      Setelah keciwa,bayangkanlah sampai hilang mood aku nak buat semua perkara,termasuklah makan dan minum...aku pun dah taknak ambil kisah pasal perempuan ke apa ke..entahlah..macam kosong je..hilang semangat..aku masih lagi bermesej dengan Sopiah ni,tp acuh tak acuh la..tak macam dulu..kalau tak silap aku,dalam lebih kurang seminggu r aku dapat mesej yang tak aku sangka-sangkakan daripada dia.Dia menyatakan bahawa dia terima aku sebagai kekasihnya..dalam keadaan aku seperti orag yang kurang waras tu aku malas nak ambil serius hal ni,aku fikir dia saja nak main2kan aku lagi...aku pun terus hubungi dia untuk menyelesaikan perkara ni,setelah lama bersembang dan aku tanya dia itu ini ternyata dia betul2 serius nak couple balik dengan aku dan bukan nak kenakan aku lagi.Aku masih tak puas hati,aku tanya lagi untuk yang seterusnya,ternyata semua ini adalah kenyataan,tiada yang tak betul melainkan yang betul2 belaka..aku terharu sangat kerana penantianku selama ini berbaloi,sekali lagi aku bersyukur kepadaNya kerana mamberikan rahmat yang tak ternilai ini kepadaku..semangatku membara kembali,dan aku seperti di awangan lagi untuk yang seterusnya...
(**cerita ni masih panjang lagi & akan ada sambungannya.tp aku terpaksa berhenti menaip seketika untuk memberi laluan kepadaku mengemas apa yang patut untuk balik Klate esok nak sambut raya haji..tunggu sambungan kisah ni lg ye..assalamualaikum & SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA)

No comments:

Post a Comment