adiey & fifiey

adiey & fifiey

Thursday, November 11, 2010

    Hujan?????sejukkkkkkkk....angin monsun da datang da..huhuhu...aku xdpt nk lelapkan mata.Tidurku terganggu..guruh berdentum.aah...xleh jd ni..aku ingin ke suatu tempat tu..tp dlm keadaan mcm ni aku jd tkot.Dengan keadaan gelap gelita,hujan lebat,guruh kuat,angin kencang..aku semakin xtertahan.Aku perlu pergi juga ke sana..kerana di situlah akan terjawab semuanya...aku memulakan langkahku dalam keadaan yg perit..perit yg teramat sangat..
      Aku tahu dalam setiap perjalananku ini mesti akan ada pelbagai rintangan dan dugaan yang perlu aku tempuhi..dengan bersendirian tanpa ditemani..ya,dengan setiap langkah ini sudah mula diiringi dengan pelbagai bunyi..aku perlu ke sana dengan segera..aku takut bunyi2an ini terus mengekoriku..
      Kakiku makin laju menempuh perjalanan..aku semakin yakin aku akn smpai ke tempat itu kerana aku melihat ada cahaya yg semakin terang menyinari..aku dah xsabar lg...aku ingin tahu segera jawapannya di situ...tidak lama kemudian semangat aku makin membara kerana aku dpat melihat keseluruhan tempat tersebut.Setelah smpai,aku lihat tempat itu tiada berpenghuni..aku semakin girang kerana akulah yg akan menguasai tempat ini..untuk memastikannya,aku menghampiri sebuah istana,tetapi seperti tiada penghuni.aku dengan tidak sabar mengetuk pintu besar istana itu..
     Tiada seorg pun di dalam,tiba2 suatu perasaan bongkak dan angkuh menjalar disetiap saraf fikiranku.aku tahu tibalah masanya untuk aku mendapat jawapan yg pasti.aku perlu lepaskan segala bebanan yg menanggung beban dalam diri selama ini..dan terus terjawab...aahh..bahagianya dpt lepaskan bebanan...dari td aku menahan sakit perut ni..sekarang barula boleh menarik nafas lega.....selepas semuanya terjawab..maka aku dengan senang hatinya meninggalkan 'istana singgah' dan berjalan lagak macho ke dalam rumah dan meyambung kembali tidurku dalam istana kayangan ku.hehehehe.
.*kepada sesape yg xfhm citer ni harap fhm2 je la ek*

No comments:

Post a Comment